Použitie zbrane proti neozbrojenému páchateľovi - tréning
Toto je veľmi zaujímavá téma. Povedal by som: konečne! Hltám to od začiatku. Ale k veci:
Väčšina situácií, ktoré som zažil a o ktorých som počul je v podstate o tom, že nejaký ožratý magor v amoku si chce na niekom vybiť momentálnu zlosť . Má v sebe niečo psychicky nespracované (chudáčik) a my (alebo niekto iný náhodný) sme sa mu dostali do rany. Nadáva, kričí a chystá sa ma mlátiť (bez noža, bez zbrane), kým nebudem krvavý na zemi. Som ozbrojený, som s rodinou, utiecť nemôžem, mám 55kg aj s topánkami a sebaobranu neovládam. Na pokojný dohovor magor nereaguje - už je rozbehnutý a presvedčený, že za všetky jeho problémy môžem ja.
Čo s tým?
Väčšina situácií, ktoré som zažil a o ktorých som počul je v podstate o tom, že nejaký ožratý magor v amoku si chce na niekom vybiť momentálnu zlosť . Má v sebe niečo psychicky nespracované (chudáčik) a my (alebo niekto iný náhodný) sme sa mu dostali do rany. Nadáva, kričí a chystá sa ma mlátiť (bez noža, bez zbrane), kým nebudem krvavý na zemi. Som ozbrojený, som s rodinou, utiecť nemôžem, mám 55kg aj s topánkami a sebaobranu neovládam. Na pokojný dohovor magor nereaguje - už je rozbehnutý a presvedčený, že za všetky jeho problémy môžem ja.
Čo s tým?
"Lidi se mne často ptají:‚A co když je ten parchant na drogách?‘ No tak ho střelte. ‚A co když nepadne?‘ No tak ho střelte znova."
[http://www.gunlex.cz/?p=549]
[http://www.gunlex.cz/?p=549]
Gunslinger kedysi som drtil len "First Person Shooter" gamesy.
Ine ma nebavili. Doom, Duken Nukem, Quake, CS, Half Life, Far Cry a ich pokracovania a mnoho ineho
Dokonca som robil cez 4 roky v internetovej kaviarni-herni takze o CS-ku sa mi aj snivalo. CS-ko (counter strike) bola u nas FPS sietova hra na prvom mieste.
Stalo sa mi, ze som hral aj 16 hodin s malymi prestavkami
CS je takticky boj CT policajtov proti teroristom.
Su v nom pouzite realne zbrane s realnym prepoctom nicivosti pri konkretnom zasahu. Napr. Dragunov-om headshot - Damage: 400%. Zbrane dokonca aj "rozhadzuju" strely pri full-auto podla skutocnosti.
Bezne boli krvave flaky po stenach (oblubeny "Snow" ).
Kazdy hrac bol clovek sediaci za PC.
Ano, hraci FPS boli trochu viac "hura" v rieseni medziludskych vztahov ale takymi uz boli pred hranim tychto hier. T.j. ze ich agresivitu nevybudovali hry ale oni si sami zvolili nasilnu hru - inak povedane, zaklad je uz v nich.
Hry a podobne veci mozu byt len katalyzator, ale nie "vytvarac" agresora.
Kazdopadne najvacsim dovodom pre "school shooting" byva frustracia konkretneho jedinca. Ked je slabsi typ, zabije len sam seba, ked so silnejsim egom "zoberie" zo sebou aj niekolko "znamych".
Ine ma nebavili. Doom, Duken Nukem, Quake, CS, Half Life, Far Cry a ich pokracovania a mnoho ineho
Dokonca som robil cez 4 roky v internetovej kaviarni-herni takze o CS-ku sa mi aj snivalo. CS-ko (counter strike) bola u nas FPS sietova hra na prvom mieste.
Stalo sa mi, ze som hral aj 16 hodin s malymi prestavkami
CS je takticky boj CT policajtov proti teroristom.
Su v nom pouzite realne zbrane s realnym prepoctom nicivosti pri konkretnom zasahu. Napr. Dragunov-om headshot - Damage: 400%. Zbrane dokonca aj "rozhadzuju" strely pri full-auto podla skutocnosti.
Bezne boli krvave flaky po stenach (oblubeny "Snow" ).
Kazdy hrac bol clovek sediaci za PC.
Ano, hraci FPS boli trochu viac "hura" v rieseni medziludskych vztahov ale takymi uz boli pred hranim tychto hier. T.j. ze ich agresivitu nevybudovali hry ale oni si sami zvolili nasilnu hru - inak povedane, zaklad je uz v nich.
Hry a podobne veci mozu byt len katalyzator, ale nie "vytvarac" agresora.
Kazdopadne najvacsim dovodom pre "school shooting" byva frustracia konkretneho jedinca. Ked je slabsi typ, zabije len sam seba, ked so silnejsim egom "zoberie" zo sebou aj niekolko "znamych".
BKSL, nie vždy s tebou súhlasím, ale teraz do bodky.
Netreba si zamieňať príčinu a následok. Len vo veľmi málo -ak vôbec v nejakých- prípadoch sa k hraniu "násilnej" hry dostane dieťa, ktoré by predtým nevnímalo násilie. Stačí sa pozrieť, ako dnes vyzerajú rozprávky pre päťročné deti. Koľko agresivity, boja, zákerných zloduchov v nich je. A to nehovorím o správach v TV, či programoch pre dospelých, ktorých divákmi sú však i deti...
Preto ako hovorí BKSL, hry sú možno katalyzátorom, ale nie spúšťačom agresivity u mládeže a detí.
Netreba si zamieňať príčinu a následok. Len vo veľmi málo -ak vôbec v nejakých- prípadoch sa k hraniu "násilnej" hry dostane dieťa, ktoré by predtým nevnímalo násilie. Stačí sa pozrieť, ako dnes vyzerajú rozprávky pre päťročné deti. Koľko agresivity, boja, zákerných zloduchov v nich je. A to nehovorím o správach v TV, či programoch pre dospelých, ktorých divákmi sú však i deti...
Preto ako hovorí BKSL, hry sú možno katalyzátorom, ale nie spúšťačom agresivity u mládeže a detí.
Já som onoho času "fičal" na stratégiach UFO a tak - neskutočné hodiny, sem-tam nejaký Doom, Half-Live atď. a bol som stále v pohode nekonfliktná "ovečka".
Odkedy v zamestnaní budujeme tvrdý kapitalizmus a posledných pár rokov sme v neustálom strese, pozorujem na sebe občasnú miernú agresivitu-podráždenosť a práve tu vidím pravú a hlavnú príčinu problémov.
Cez rodičov sa to určite prenáša aj na deti. Verím aj tomu že niektorí šarvanci cez net a jeho virtuány svet sa úplne odtrhnú od reality a dostanú sa do psychyckých problémov.
Tak ako pri nehodách platí, že jedna porucha nespôsobí katastrofu ale súbor porúch v jednom čase už áno. Myslím že to platí aj v prípadoch extrémnych správaní sa ľudí - jednoducho pretečie pohár a zbohom zdravý rozum.
Vždy som sa divil prečo vo vyspelých štátoch je normálne mať svojho psychoterapeuta, teraz už chápem.
Pardon, silne mimo tému , ale musel som
Odkedy v zamestnaní budujeme tvrdý kapitalizmus a posledných pár rokov sme v neustálom strese, pozorujem na sebe občasnú miernú agresivitu-podráždenosť a práve tu vidím pravú a hlavnú príčinu problémov.
Cez rodičov sa to určite prenáša aj na deti. Verím aj tomu že niektorí šarvanci cez net a jeho virtuány svet sa úplne odtrhnú od reality a dostanú sa do psychyckých problémov.
Tak ako pri nehodách platí, že jedna porucha nespôsobí katastrofu ale súbor porúch v jednom čase už áno. Myslím že to platí aj v prípadoch extrémnych správaní sa ľudí - jednoducho pretečie pohár a zbohom zdravý rozum.
Vždy som sa divil prečo vo vyspelých štátoch je normálne mať svojho psychoterapeuta, teraz už chápem.
Pardon, silne mimo tému , ale musel som
To mi pripomina, ze najhorsi pruser je nasrany dobrakTibor_sk napísal:Myslím že to platí aj v prípadoch extrémnych správaní sa ľudí - jednoducho pretečie pohár a zbohom zdravý rozum.
UFO som ale daval tiez, skor som bol na strategie ako Heroes, Master of Orion a rozne Dune 2 - style
DOOM hral hadam kazdy, ale kto sa moze pochvalit aj tym, ze robil vlastne levely? V tom case bol plne funkcny editor k hre nie zrovna castou hrackou. LineDef, W1 a rozne dalsie zahadne nazvy som nezabudol doteraz
Dúfam že to nevyznelo akože som vyslovil názor že pretiekol pohár a teda je ospravedlnené že si niekto zo školy spravi strelnicu. Vôbec nie.To mi pripomina, ze najhorsi pruser je nasrany dobrak
To ešte stále zostáva viacnásobným vrahom. Reagoval som len na možné psychologické faktory ktoré môžu viesť k týmto skratovým situáciam.
Mimochodom, Lenochod ten "nasrany dobrak" sa mi páči.
Zvážim či si nezmením nick