Trvanlivosť palív

...alebo tiež rady ako na to, keď sa všetko poser..
Používateľov profilový obrázok
MASH4077
prispievateľ
Príspevky: 301
Registered for: 14 years 3 months

Príspevok od používateľa MASH4077 »

matus: fakt je to svojim sposobom veda, to asi len to obcasne prestartovanie ostava lebo trocha petroleja by tam podla mna posobila kontraproduktivne.

edit: alebo by som to predsa len skusil trochu "predavkovat" tym vifom. Mozno to bio"lepidlo" nebude mat az taku sancu.
miro1
prispievateľ
Príspevky: 297
Registered for: 17 years

Príspevok od používateľa miro1 »

Čo sa týka trvanlivosti palív...osobne mám tieto skusenosti....bežný benzín, v nie uplne naplnenom plastovom kanistry vydržal "funkčný" asi 2 roky uplne bez problémov, a to bol skladovaný v teplotách od -20 v zime až po +30 v lete :) ....nová motorová píla sem-tam zdochla na volnobeh, starší krovinorez fungoval uplne bez problémov. Predpokladám, že elektronika v aute by si poradila...upravila pomery vzduchu a paliva a auto by bez problémov fungovalo...

Teraz používam palivá od shell ... teraz používam 100 oktánový benzin od shell....ten sa mi zdá lepší a ani po dlhšom čase píla na volnobeh neskape....predpokladám, že bude vhodnejší aj na skladovanie ..... ale všimol som si rozdiel, shell v-power racing nitro + o sa o poznanie rýchlejší odparuje z benzinovej pumpičky....po pár dnoch je už vidiet, ako sa čast odparila.....naproti tomu shell v-power nitro+ (bez racing) vydržal v pumpičke bez odparenia kludne dlhšie ako mesiac...

Takže čo sa týka benzinu, myslim že je to bez problémov....a tých pár kanistrov nedoknutelných zásob sa dá v rozumnom čase "spotrebovať"...osobne raz za 1 rok

Čo sa týka nafty, tu je to omnoho kompikovanejšie...a skladovanie dnešnej nafty je hrôza...tvoria sa "sople" (už kludne po 2-3 mesiacoch) a vo všeobecnosti je dnešná nafta "naprd" ..... na dlhodobejšie skladovanie odporučam jedine OMV maxx motion diesel...."biozložka" je nahradená niečim iným....nafta má odlišnu farbu, ( http://www.autorevue.cz/getthumbnail.as ... =335562638 ) ... dokonca "letný" maxx motion neprekvapí ani zima....samozrejme doporučujem naskladniť v zime....

Tolko moje skusenosti....
Používateľov profilový obrázok
MASH4077
prispievateľ
Príspevky: 301
Registered for: 14 years 3 months

Príspevok od používateľa MASH4077 »

miro1: presne tak, omv uz dlhsie pouziva v maxx-ke nejaku Svedmi vyvinutu nahradu bio (miesaju to v Lobau - Wien). A Svedom v tomto verim, lebo tam mrzne aj v auguste :D ale hlavne to tak nek*rvi motory.

edit: trochu som poguglil. Takze omluva Fini nie Svedi.
Je to HVO - hydrogenizovany rastlinny olej (niesom chemik - nekamenovat - opravit :wink: )
ale co je horsie v CR a SR silnym vplyvom polnohospodarskej lobby neuznavana ako biozlozka. Teda najblizsie na OMV v Rakusku :(
inspiring_austin

Príspevok od používateľa inspiring_austin »

MASH4077 napísal:
abakan napísal:
MASH4077 napísal: Sieť ČS EuroOil v ČR (o SR neviem) ponúka Diesel Optimal úplne bez biozložky (aj tu je vhodné pridávať VIF kvôli lepšiemu mazaniu sediel ventilov). .
Toto si pleties s aditovanim benzinu pre stare nekatalizovane zazehove motory typu skoda 120, ziguly atd. Tie potrebuju nahradu tetraetylolova na mastenie sediel ventilov. VIFko do paliva vznetovych motorov sa pridava aby mastilo vstrekovacie cerpadlo a vstrekovace, kedze kvoli znizovaniu emisii sa znizil aj podiel siry v nafte, ktora inac mala mastiacu schopnost.
presne to mi je jasne, co "robilo" olovo v benzine, to robila sira v nafte. A snad nechces tym povedat, ze u dizlov sedla ventilov mazat netreba :shock:

edit: pokial viem, tak VIF do benzinu v plnej miere nenahradza zlozku zabezpecujucu mazanie sediel ventilov (ma skor cistiace vlastnosti)
na to su skor ine aditiva napr. od Castrolu.
Ak je sedlo z tvrdokovu, tak nepotrebuje primes. U ventilov je problematicke skor odvod tepla cez driek(stopka) ventilu a sedlo ventilu do hlavy. Preto su ventily tepelne viac zatazovanych motorov bimetalicke, ci s pootocnym mechanizmom alebo vnutorne chladene sodikom.
Druha vec je ako by si zabezpecil mastenie sedla napr. pri komorkovom spalovani nafty?
inspiring_austin

Príspevok od používateľa inspiring_austin »

Aby sme ostali v teme tak tuto zimu nadavkujem a na jar vyskusam toto:
http://www.liqui.sk/stabilizator-benzinu-250ml/
Používateľov profilový obrázok
71Jany71
častý prispievateľ
Príspevky: 1138
Registered for: 13 years 4 months

Príspevok od používateľa 71Jany71 »

V poslednej dobe sa trochu zaujímam o naftu (kvalita, skladovateľnosť, zdroj......). Zo všetkého, čo som zistil som dospel k záveru, že na dlhodobé skladovanie je najvhodnejšia OMV Maxxmotion diesel (z nafty predávanej na SVK).
Odôvodnenie:
Podľa EU legislatívy (hráme sa na ekológiu) musí byť v predanej nafte podiel +-7% biozložky. Všade sa používa biozložka FAME, MERO...čo je vlastne repový olej, ktorý je dotovaný. No a práve táto biozložka robí zlobu o ktorej sa nebudem dopodrobna rozpisovať. Jedným z negatívov je pri dlhom ale aj nesprávnom skladovaní tvorba baktérii, kalov.... Ale má aj jedno pozitívum....výbornú mazivosť.
Jediná nafta predávaná na SVK, ktorá neobsahuje FAME, MERO je OMV Maxxmotion, ktorý však obsahuje biozložku HVO. HVO je syntetická biozložka, ktorá nemá negatívne vplyvy na skladovanie a ani na spaľovací proces, no nie je dotovaná.

V zahraničí (napríklad aj CZ) sa však dá kúpiť aj čistá nafta bez biozložky, nakoľko to je možné legislatívne to trochu obísť. U nás kúpite čistú len ak sa viete dostať k štátnym hmotným rezervám :wink:
Používateľov profilový obrázok
romen3
častý prispievateľ
Príspevky: 809
Registered for: 9 years 8 months

Príspevok od používateľa romen3 »

Kamarat mi spominal, ze nase statne hmotne rezervy predava Jurki. Ale uz asi vyradene po skladovani u statu, tak ktovie s akym rokom vyroby. A este ci je to naozaj tak.
Používateľov profilový obrázok
71Jany71
častý prispievateľ
Príspevky: 1138
Registered for: 13 years 4 months

Príspevok od používateľa 71Jany71 »

Keby to náhodou bola pravda, tak predpokladám, že aj tam pred dovozom na ČS primiešajú FAME.
erebos
expert
Príspevky: 2130
Registered for: 13 years 2 months

Príspevok od používateľa erebos »

Tak to si bud isty ze primiesaju :lol: :lol: :lol: Ten ti tam namiesa aj topny olej, transformatorovy olej a ak mas stastie tak len vodu :lol: :lol: :lol:
Používateľov profilový obrázok
romen3
častý prispievateľ
Príspevky: 809
Registered for: 9 years 8 months

Príspevok od používateľa romen3 »

no ako sa vyjadril on, kedysi im daval certifikaty na nadrze. ze on by to nekupoval, lebo su to stare hmotne rezervy a bez istoty co v tom je naozaj. ale su to uz roky rokuce.
Používateľov profilový obrázok
bebe lili
občasný prispievateľ
Príspevky: 35
Registered for: 12 years 10 months

Príspevok od používateľa bebe lili »

Máte niekto nejaký update, ohľadom nafty na Slovensku? Ktorú kúpiť na skladovanie? Stále platí, že najlepšia voľba je OMV Maxxmotion diesel?
Používateľov profilový obrázok
71Jany71
častý prispievateľ
Príspevky: 1138
Registered for: 13 years 4 months

Príspevok od používateľa 71Jany71 »

Práve testujem 3 vzorky....neaditivovaná, aditivovaná a tebou spomínaná. Zatiaľ majú 3 mesiace a sú bez zmeny. Hneď ako budú nejaké relevantné výsledky, tak to tu hodím. :wink:
Používateľov profilový obrázok
skemro
častý prispievateľ
Príspevky: 1609
Registered for: 18 years 7 months

Príspevok od používateľa skemro »

Ak to chces urychlit, taj vzorky na slnko ,alebo opakovane zmrazuj.
Casom ti v izbovej teploze zacnu menit farbu a priehladnost. Odporucam aspon obcas dat do flasticiek cerstvy vzduch. Ten to urychli. Ak mozes vhod tam pekny pozinkovany srobik. Ak mas vela biozlozky a vzduchu, zacne ti uz po mesiaci -dvoch hrdzaviet.
Používateľov profilový obrázok
71Jany71
častý prispievateľ
Príspevky: 1138
Registered for: 13 years 4 months

Príspevok od používateľa 71Jany71 »

Vrchnák občas otváram, aby sa tam dostal vzduch. Na slnko ich nechcem dávať, lebo aj skladovanie by prebiehalo niekde v tme. Čakám na prirodzený proces 8)
Napísať odpoveď

Návrat na "When the shit hits the fan"