Trvanlivosť palív

...alebo tiež rady ako na to, keď sa všetko poser..
Používateľov profilový obrázok
romen3
častý prispievateľ
Príspevky: 809
Registered for: 9 years 8 months

Príspevok od používateľa romen3 »

erebos
expert
Príspevky: 2130
Registered for: 13 years 2 months

Príspevok od používateľa erebos »

romen : jasne, ze ano. Vola sa to "stabilizator paliva". Maju to skoro na kazdej pumpe. Urcite to maju v Mountfielde, u Gazdu a v Honde. Totiz najviac ekosrackami v palive trpia prave motorove pily, kosacky a podobne male mechanizmy, ktorych motory nie su nastavene na europske sracky. Taky motor v kosacke, alebo elektrocentrale Honda po jednom natankovani horsieho paliva mozes odviest do servisu na cistenie karburatoru ultrazvukom. Rovnako ak si zarobis z takehoto benzinu zmes do dvojtaktu tak po mesiaci ti hapruje startovanie na Stihlke a Husquarne... Na uskladnenie vzdy kupuj palivo bez ekosraciek /co su vecsinou premiove paliva/ a na dlhodobe uskladnenie tam nalej ten stabilizator... Samozrejmostou je tmave, chladne miesto a plny kanister bez vzduchu...
Používateľov profilový obrázok
romen3
častý prispievateľ
Príspevky: 809
Registered for: 9 years 8 months

Príspevok od používateľa romen3 »

aha. tak preto mam po cca roku pouzivania problemy na krovinoreze obcas nastartovat. vdaka.
cakal som, ze staci olej na dvojtakty, ale nedoslo mi, ze to palivo mam v garazi dost dlho.
DeSade
častý prispievateľ
Príspevky: 1483
Registered for: 12 years 1 month

Príspevok od používateľa DeSade »

Odskúšané https://www.liqui.sk/prisada-do-bio-nafty-1l/
a
https://www.liqui.sk/stabilizator-benzinu-250ml/

Robiť si zásoby mastnej zmesy sa nemusí vždy vyplatiť. Niektoré oleje už po dvoch týždňoch prechádzajú rozkladom v benzíne a strácajú mastiace schopnosti. Aspoň takto to píšu napr. v KTM manuály.
erebos
expert
Príspevky: 2130
Registered for: 13 years 2 months

Príspevok od používateľa erebos »

Romen : ja kupujem 100 oct. benzin, alebo 95 oct. na OMW ten bezsirny /tieto biozlozky neobsahuju/. Odvtedy som s kosackou, pilou ani krovinorezom v servise nebol. Zaroven na pripravu dvojtaktnej zmesy pouzivam zasadne cerveny olej Stihl /idealne pouzivat olej doporucovany vyrobcom/ a nemam problem. Hlavne sa vyvarovat M2T s ktorym spolahlivo odrovnas pilu aj krovinorez... Pila je na to vdaka extremnym otackam nachylnejsia.
V kazdom pripade plati, ze zarabam tolko kolko do mesiaca spotrebujem.

Pisez, ze po roku ti nestartuje krovinorez. Aka je to znacka??? Ono u tychto dvojtaktov je po zabehu vhodne dostelovat karburator, aj to vyrobcovia doporucuju....
Používateľov profilový obrázok
romen3
častý prispievateľ
Príspevky: 809
Registered for: 9 years 8 months

Príspevok od používateľa romen3 »

no tak M2T som neuvazoval ani do babety :D veru iba stihl kupujem. nie je to velky rozdiel v cene a dal som na radu inych.
krovinorez mam profi Dolmar MS4510. Az na ten hluk velkeho motora je to super stroj. Ono nastartovat sa da, ale ak si dam trosku dlhsi oddych a motor viac vychladne, tak sa trapim tak na 5-10x. Zmes rozmiesavam vzdy pred pouzitim, ale este sa mi nestalo, aby som minul vsetko a tak mi potom palivo trosku stoji. zacnem sa o palivo viac starat a uvidim co to bude za zmenu.
erebos
expert
Príspevky: 2130
Registered for: 13 years 2 months

Príspevok od používateľa erebos »

Romen : Najprv skus ten bezsrackovy benzin, ak to nezabere daj ho do servisu kde si to kupoval, oni uz vedia co s tym....
Používateľov profilový obrázok
peterson
expert
Príspevky: 7848
Registered for: 14 years

Príspevok od používateľa peterson »

ja mám Husquarnu a tá je zase citlivá na olej. Do nej treba dávať len originál od výrobcu(Modrý)
Raz som zamiešal červený zn.Stihl a pekne ma ignorovala. Po vypláchnutí a naliatí mixu s modrým išla jak hodinky.
Ani v kosačke ani v ničom podobnom neni dobré nechávať nespotrebované palivo. Olej degraduje a benzín oxiduje. Toto spolu po chemickej stránke nerobí mašinu spoľahlivou. Olej zvykne robiť na dne nádrže a v spodných častiach karburátora také vosku podobné stopy, ktoré časom úplne zatvrdnú a krásne utesnia aj odtokové miesto.
Mám to vyskúšané ako na 4kolkách čo som mal, kosačkách(2 takt i 4 takt), tak i v motorovej píle.
DeSade
častý prispievateľ
Príspevky: 1483
Registered for: 12 years 1 month

Príspevok od používateľa DeSade »

@erebos:
Áno, z továrne je karbec nastavený tak aby bohatšou zmesou "kazil" horenie. Tu máš nastavovanie karbecu.
https://www.manualslib.com/manual/40693 ... ml?page=17
Ale bez otáčkomera to bude len také pocitové a príliš chudobnou zmesou prepáliš piest alebo ho zadreš lebo stratí vnútorné chladenie. :!:
Ten červený Dolmar/Stihl olej je podľa všetkého rebrandovaný Castrol TT. Nič extra. Farba je na to aby sme vedeli, že máme namiešanú mastnú zmes v kanistry :)
Poobzeral by som sa po niečom takomto: https://www.motorove-oleje.sk/elf-moto-2-off-road-1l/
Ak sa dodrží zmiešavací pomer, tak výrazne zníži smradľavosť, napr.
d-s
častý prispievateľ
Príspevky: 1870
Registered for: 8 years 4 months

Príspevok od používateľa d-s »

Ja uz roky prevadzkujem polrocnu rotaciu zasob benzinu/nafty. Vzdy na jar a jesen miniem bandasky a kupim novy benzin/naftu. Jar/jesen preto aby som nepouzil v zime letny diesel.
Uskladnene na chladnom mieste, plne bandasky, bez mnou pridanych additiv.
Problemy som zatial nemal.
DeSade
častý prispievateľ
Príspevky: 1483
Registered for: 12 years 1 month

Príspevok od používateľa DeSade »

Odpoveď prečo si nemal problém je čiastočne zodpovedaná tým, že čapuješ zimnú aditovanú naftu. :)
Používateľov profilový obrázok
peterson
expert
Príspevky: 7848
Registered for: 14 years

Príspevok od používateľa peterson »

D-S: práveže do takej nafty by si mal naliať napr. rakúske aditíva kvôli vysokému obsahu repky. Súčasná nafta už obsahuje toľko biohnoja, že sa to negatívne prejavuje degradáciou paliva pri skladovaní alebo ak auto dlhšie stojí.
erebos
expert
Príspevky: 2130
Registered for: 13 years 2 months

Príspevok od používateľa erebos »

De Sade : v olejoch sa nevyznam, ale po problemoch v mojom okoli najme s motormi Honda, Stihl a Husquarna dodrziavam rady od technikov Honda a Stihl. Ten primarny bordel nerobi olej, ale samotny benzin s biozlozkami. Doslovne to zalepi membrany karburatora.
Ako som spominal drzim sa rad profikov a nemam ziaden problem. Do dvojtaktov lejem ten cerveny Stihl, aj ked uvazujem, ze pri mojom objeme im doprajem ten zeleny plne synteticky Stihl HP ultra. Aj ked si cenim radu experimentovat nebudem nakolko som spokojny s terajsim stavom...

Este jedna skusenost z minuleho tyzdna preco tam liat olej doporuceny vyrobcom: Kamarat si kupil Stihl MS 261. Je to jeden z tych co do toho lial M2T nakolko "tie drahe oleje su len o*eb na zakaznika" a "vzdy sa to tam lialo a fungovalo to". Kombinacia tejto filozofie a nevhodne zvolena pila na rezanie velkych objemov /priecne rezy suchych bukovych pnov 40cm a viac/ sposobila zadrenie po pol roku. Doviezol to do Stihl servisu, ti to zaslali vyrobcovi. Prve co vyrobca urobil, ze analizoval palivo ake pouzival a prisla mu odpoved, ze nedodrzal doporucenia vyrobcu cize sa zaruka neuznava...
d-s
častý prispievateľ
Príspevky: 1870
Registered for: 8 years 4 months

Príspevok od používateľa d-s »

DeSade, peterson, suhlasim ze s aditivami je zivotnost dlhsia.
Len pri mojom skladovani prakticke skusenosti ukazuju ze ich na skladovanie nepotrebujem. Aj vzhladom na to ze skladujem iba rezervy "pre pripad", tj vacsinu roka idu auta na cerstve palivo.
Pri inom skladovani, inom zdroji nafty, ..., to moze byt ine.

Najhorsie je asi ked benzin/nafta dlho stoji v nadrzi v aute.
Natankujes 60l, minies par litrov ale cez palivovu pumpu prejde ovela viac, pod tlakom, zohreje sa, vrati sa do nadrze. Tym strati na kvalite. A potom auto dlhsie stoji.
Nastastie pri spotrebe môjho auta mi dlhy pobyt paliva v nadrzi nehrozi :D

Mne biozlozky vadia skor kvôli znizeniu zivotnosti vstrekovania. Je to potom drahy spas.
DeSade
častý prispievateľ
Príspevky: 1483
Registered for: 12 years 1 month

Príspevok od používateľa DeSade »

@erebos: Vklídku :)
Tiež som dlhé roky používal červený od Štíla a píla má už niečo nakrútené a nevyzerá, že by to teraz šla vzdať.
Ale vývoj nezastavíš. Domnievam sa, že červený olej je tento https://www.motorove-oleje.sk/castrol-garden-2t-1l/ norma API TC odkazuje na vysokozaťažiteľné motore, čiže je v pohode. Mnou spomínaný je tiež v API TC norme + je normovaný aj v JASO FD, kde je "D" práve tá spomínaná nízka dymivosť a schopnosť netvoriť karbónové usadeniny.
K M2T toho treba veľa, až 1:30 až potom teče kolomaž z výfuku ako to poznáme zo Simsonov, Javičiek a Babetičiek. :) Rýchlo zakarbonizuje piestne krúžky a už to potom pekne ide do kytek.
@D-S: trošku chyba úvahy, že by bajozložka spôsobovala priamo opotrebenie vstrekov. To je spôsobené dohodou o odsírnení nafty. Síra je v nafte dobrá pre primazávanie vysokotlak. čerpadla a vstrekov ale nie je dobrá z pohľadu tvorby kyslých dažďov. Kedže táto nafta je "suchá" tak to spôsobuje neskôr vrásky. Bajozložka, teda metylester spôsobuje nabobnávanie O-krúžkov, tesnení a iných sránd v paliv. sústave auta.
Napísať odpoveď

Návrat na "When the shit hits the fan"