Trvanlivosť palív

...alebo tiež rady ako na to, keď sa všetko poser..
R
častý prispievateľ
Príspevky: 3129
Registered for: 16 years 1 month

Príspevok od používateľa R »

Keď sa tu už spomenul ľahký vykurovací olej, známy v nemecku s tým vykuruje barák, raz začas príde cisterna, natlačí nádrž v pivnici a fičí. Koľko stojí tona toho oleja u nás a môže to vôbec bežný občan kúpiť ?
inspiring_liskov

Príspevok od používateľa inspiring_liskov »

v grecku s tym kuria takmer vsetci ale kvoli novym daniam sa cena vysplhala behom roka z 0,30e/l na 1,1 e/l a ma sa vysplhat az na uroven motorovej nafty

skusal som trosku guglit a na SK je cena asi statne tajomstvo :)
R
častý prispievateľ
Príspevky: 3129
Registered for: 16 years 1 month

Príspevok od používateľa R »

toto bude asi dôvod : http://www.sme.sk/c/1761950/podvody-s-o ... iesia.html

medzi r. 2000-2002 bolo treba na dorovnanie ceny lvo a nafty 14,50 Sk len sa neviem dopátrať koľko vtedy stála nafta...
Používateľov profilový obrázok
AKI
expert
Príspevky: 1380
Registered for: 20 years 9 months

Príspevok od používateľa AKI »

Ja som skusal tiez kupi LTO na slovensku, ale tu je to verejne tajomstvo.
Ked som zil v nemecku tak som mal naftove kurenie a vtedy stal liter oleja tusim 0,5Eur, minuly tyzden som hovoril s kolegom a tento rok stupol olej na 1,0 Eur takze vsetci prechadzaju na nieco ine.
Používateľov profilový obrázok
Kapo
častý prispievateľ
Príspevky: 1444
Registered for: 16 years 3 months

Príspevok od používateľa Kapo »

Skemro topný olej leje do remorkéra. Tak by mohol vedieť. :)

Inak topný olej je v podstate červená nafta. Len bez aditív. S prímesou farbiva pre kontrolu finančákov. .
Používateľov profilový obrázok
skemro
častý prispievateľ
Príspevky: 1609
Registered for: 18 years 9 months

Príspevok od používateľa skemro »

Bracho vyraba v Moldave topne oleje z plastovych odpadou.
Mozem zistit cenu.
A v Holici vyraba kolega horaky do kotlou na vyjety olej ci topne oleje.
Tusim to od neho berie aj Viadrus, vymakal totizto spalovanie na min. emisie. (ozaj,prave som prisiel :wink: )
Používateľov profilový obrázok
skemro
častý prispievateľ
Príspevky: 1609
Registered for: 18 years 9 months

Príspevok od používateľa skemro »

Cervena nafta stoji vo Viedni na pontone DDSG okolo 0,75E/l
Za tu istu cenu sme ju brali aj v Linzi 20.1. tohto roku a tam ju vozi bunkerboot BP.
Uz som rozmyslal kupit starsiu lod (cca 20 000E) a mat ju odstavenu ako vlastnu pumpu :wink:
Používateľov profilový obrázok
Kapo
častý prispievateľ
Príspevky: 1444
Registered for: 16 years 3 months

Príspevok od používateľa Kapo »

Inak lieh vám vydrží uskladnený aj 100 rokov. A benzínový motor po drobnej úprave bude jazdiť aj na čistý, a aj na zmiešaný.

V čechoch sa dá kúpiť napríklad E85 za dákych 25 czk.

Viac si vygúglujte. 8)



/E85 = 85%etanolu a 15%benzín/
matus69
častý prispievateľ
Príspevky: 1898
Registered for: 12 years 1 month

Príspevok od používateľa matus69 »

Panzer napísal: Poznáte niekto takýto bežne dostupný stabilizačný prípravok? Ak áno, o koľko predlžuje trvanlivosť benzínu?

Prípadne existuje niečo také aj do nafty?
benzin mam v nadrzi jedneho starsieho auta (z 50tych rokov) uz asi 10 rokov - no je pravda, ze posledne 2 roky som ho nestartoval, ale inak vzdy chytilo v pohode. Co by na to povedal nejaky priamovstrekovy benzin (alebo naftak) netusim, ale dajako by to ist malo.


co sa tyka stabilizatorov, tak to nepoznam, ale na odstranovanie vody z paliv existuje Volfabin, lebo prave voda je najvacsi nepriatel paliva a auta.
Používateľov profilový obrázok
hlavaXX
prispievateľ
Príspevky: 238
Registered for: 13 years 7 months

Príspevok od používateľa hlavaXX »

mama sa po 3 rokoch nejazdenia na svojom daewe matiz konecne rozhodla ho predat.
Vymenil som baterku co bola uplne vymlatena, trochu ho osprchoval, nastartoval a siel rovno na STK lebo vyprsala pred 2 rokmi.
Auto jazdi bez problemov na 3 roky stary benzin, presla aj emisna kontrola bez akejkolvek intervencie.
Používateľov profilový obrázok
Venet
prispievateľ
Príspevky: 279
Registered for: 17 years 3 months

Príspevok od používateľa Venet »

Poznáte niekto ASPEN? Chcem si to zohnať do motorovej pily. ASPEN 2 - náhrada benzínu pre dvojtaktné motory, netreba tam pridávať olej, nesmrdí tak ako benzín, výfukové plyny nesmrdia, chemicky stály. Mala by to distribuovať Husqvarna. V nemecku je to bežne dostať. Na Slovensku som sa s tym ešte nestretol. :(
friendly_satoshi

Príspevok od používateľa friendly_satoshi »

Nestretol som sa, asi nebol dopyt (ked nieco nepoznas, nenapadne ta pytat sa). Dik za tip. Podla vyrobcu by ho mala distribuovať aj Slovenská Husqvarna, ak nie, skusil by som u cechov.

link: http://www.aspen.se/Aspen_(eng)/Consumer/Distributors

Husqvarna Slovensko s.r.o.
Revolučná 573
SL-031 05 Liptovský Mikuláš
Phn; 00421-44 55 22 511
Fax; 00421-44 55 22 515
Mail; info@husqvarna.sk
www.husqvarna.sk

Ten Aspen 2/2t je je uz miesany s olejom 1:50. Mala by to byt daka syntetika. Vdaka tomu prakticky nedymi.

Aspen 4 je pre stvortakty - čistý(bez oleja pre dvojtaky). Zaujimavy aj pre benz. varice.

Zdroj: http://www.aspen.se/Aspen_(eng)/Consume ... ate_Petrol
Pri patrani po nom som sa dostal aj k nahrade nafty EcoPar:
http://www.aspenfuel.co.uk/products/env ... ar-diesel/ ale neponuka dlhsiu skladovatelnost, skor by bola zaujimava pred STKckou :D
Používateľov profilový obrázok
Venet
prispievateľ
Príspevky: 279
Registered for: 17 years 3 months

Príspevok od používateľa Venet »

jj, kamarat aspen2-ku pouziva aj v primuse varici. A ked sa vyspi v aute kde ma aj bandasku s Aspen-om tak ho rano neboli hlava tak ako ked pouzival obyc. benzin.
Používateľov profilový obrázok
MASH4077
prispievateľ
Príspevky: 301
Registered for: 14 years 5 months

Príspevok od používateľa MASH4077 »

Panzer napísal:Už nejaký čas používam pri tankovaní aditívum VIF, ktoré má okrem iného na etikete uvedené aj to, že citujem: stabilizuje naftu a predlžuje jej skladovací čas. Takže aj to by mohlo byť isté riešenie pri skladovaní nafty. Nikde som sa však zatiaľ nedočítal, o koľko ten skladovací čas vlastne predlžuje.

http://www.41.cz/vif/doc/test_aditiv.pdf

Na základe nielen mojich skúseností môžem len doporučiť. Najlepší pomer cena/vlastnosti.
Do nafty letný aj zimný, do benzínu letný (kvazi celoročný).
Výrobca Vif Valašské Klobouky (dcéra)
chemička v Braunau am Inn (A)-matka)
sídlo fy Wien.
Že zvyšuje cetanové/oktanové čísla o 5 jednotiek, teraz takú rolu nehrá. Podstatnejšie je, že eliminuje účinky biozložky v palive:
- zníženie penivosti,
-"čistí" palivový systém - nenapeká sa na hrotoch trysiek,
- neagresívny voči gumovým tesneniam,
- predlžuje čas skladovateľnosti (u mňa plechový kanister 2 roky a moje PDčko v pohode ako na čerstvú)
Len trochu šalamúnsky podotknem (o dávkovaní): čím víc, tím líp ale všeho s mírou.

Pravdu má, kto tu písal, že vhodnejšia na dlh.skladovanie je tzv.zimná nafta lebo v nej je biozložky najmenej.

Sieť ČS EuroOil v ČR (o SR neviem) ponúka Diesel Optimal úplne bez biozložky (aj tu je vhodné pridávať VIF kvôli lepšiemu mazaniu sediel ventilov). Fígeľ je v tom, že rafinérka Čepro ako majiteľ týchto púmp ponúka aj tzv. směsnú naftu (SNM30, SNM100 - kde je bio. požehnane) teda v celku dodržuje nariadenie ekoteroristov o 5-7% bio. v palive. :idea:

Do podobných fínt s benzínmi moc nevidím nakoľko som "dieselák". Ešte na "vyviazanie" vody z nádrže, hlavne pred zimou, šupnem do nádrže technický lieh (čo sa používa aj do vzduchových systémov).
A úplne som zabudol na tzv. prémiové palivá, nakoľko tankujem "základ" a prémiovku si robím "doma" a viem, že to tam mám.
Používateľov profilový obrázok
yarco
moderátor
Príspevky: 4842
Registered for: 16 years 7 months

Príspevok od používateľa yarco »

Ten technický lieh pred zimou ako dávkuješ - jednorazovo či opakovane?
Aké množstvo?
Napísať odpoveď

Návrat na "When the shit hits the fan"