Trvanlivosť palív
toto bude asi dôvod : http://www.sme.sk/c/1761950/podvody-s-o ... iesia.html
medzi r. 2000-2002 bolo treba na dorovnanie ceny lvo a nafty 14,50 Sk len sa neviem dopátrať koľko vtedy stála nafta...
medzi r. 2000-2002 bolo treba na dorovnanie ceny lvo a nafty 14,50 Sk len sa neviem dopátrať koľko vtedy stála nafta...
benzin mam v nadrzi jedneho starsieho auta (z 50tych rokov) uz asi 10 rokov - no je pravda, ze posledne 2 roky som ho nestartoval, ale inak vzdy chytilo v pohode. Co by na to povedal nejaky priamovstrekovy benzin (alebo naftak) netusim, ale dajako by to ist malo.Panzer napísal: Poznáte niekto takýto bežne dostupný stabilizačný prípravok? Ak áno, o koľko predlžuje trvanlivosť benzínu?
Prípadne existuje niečo také aj do nafty?
co sa tyka stabilizatorov, tak to nepoznam, ale na odstranovanie vody z paliv existuje Volfabin, lebo prave voda je najvacsi nepriatel paliva a auta.
mama sa po 3 rokoch nejazdenia na svojom daewe matiz konecne rozhodla ho predat.
Vymenil som baterku co bola uplne vymlatena, trochu ho osprchoval, nastartoval a siel rovno na STK lebo vyprsala pred 2 rokmi.
Auto jazdi bez problemov na 3 roky stary benzin, presla aj emisna kontrola bez akejkolvek intervencie.
Vymenil som baterku co bola uplne vymlatena, trochu ho osprchoval, nastartoval a siel rovno na STK lebo vyprsala pred 2 rokmi.
Auto jazdi bez problemov na 3 roky stary benzin, presla aj emisna kontrola bez akejkolvek intervencie.
Poznáte niekto ASPEN? Chcem si to zohnať do motorovej pily. ASPEN 2 - náhrada benzínu pre dvojtaktné motory, netreba tam pridávať olej, nesmrdí tak ako benzín, výfukové plyny nesmrdia, chemicky stály. Mala by to distribuovať Husqvarna. V nemecku je to bežne dostať. Na Slovensku som sa s tym ešte nestretol.
Nestretol som sa, asi nebol dopyt (ked nieco nepoznas, nenapadne ta pytat sa). Dik za tip. Podla vyrobcu by ho mala distribuovať aj Slovenská Husqvarna, ak nie, skusil by som u cechov.
link: http://www.aspen.se/Aspen_(eng)/Consumer/Distributors
Husqvarna Slovensko s.r.o.
Revolučná 573
SL-031 05 Liptovský Mikuláš
Phn; 00421-44 55 22 511
Fax; 00421-44 55 22 515
Mail; info@husqvarna.sk
www.husqvarna.sk
Ten Aspen 2/2t je je uz miesany s olejom 1:50. Mala by to byt daka syntetika. Vdaka tomu prakticky nedymi.
Aspen 4 je pre stvortakty - čistý(bez oleja pre dvojtaky). Zaujimavy aj pre benz. varice.
Zdroj: http://www.aspen.se/Aspen_(eng)/Consume ... ate_Petrol
Pri patrani po nom som sa dostal aj k nahrade nafty EcoPar:
http://www.aspenfuel.co.uk/products/env ... ar-diesel/ ale neponuka dlhsiu skladovatelnost, skor by bola zaujimava pred STKckou
link: http://www.aspen.se/Aspen_(eng)/Consumer/Distributors
Husqvarna Slovensko s.r.o.
Revolučná 573
SL-031 05 Liptovský Mikuláš
Phn; 00421-44 55 22 511
Fax; 00421-44 55 22 515
Mail; info@husqvarna.sk
www.husqvarna.sk
Ten Aspen 2/2t je je uz miesany s olejom 1:50. Mala by to byt daka syntetika. Vdaka tomu prakticky nedymi.
Aspen 4 je pre stvortakty - čistý(bez oleja pre dvojtaky). Zaujimavy aj pre benz. varice.
Zdroj: http://www.aspen.se/Aspen_(eng)/Consume ... ate_Petrol
Pri patrani po nom som sa dostal aj k nahrade nafty EcoPar:
http://www.aspenfuel.co.uk/products/env ... ar-diesel/ ale neponuka dlhsiu skladovatelnost, skor by bola zaujimava pred STKckou
Panzer napísal:Už nejaký čas používam pri tankovaní aditívum VIF, ktoré má okrem iného na etikete uvedené aj to, že citujem: stabilizuje naftu a predlžuje jej skladovací čas. Takže aj to by mohlo byť isté riešenie pri skladovaní nafty. Nikde som sa však zatiaľ nedočítal, o koľko ten skladovací čas vlastne predlžuje.
http://www.41.cz/vif/doc/test_aditiv.pdf
Na základe nielen mojich skúseností môžem len doporučiť. Najlepší pomer cena/vlastnosti.
Do nafty letný aj zimný, do benzínu letný (kvazi celoročný).
Výrobca Vif Valašské Klobouky (dcéra)
chemička v Braunau am Inn (A)-matka)
sídlo fy Wien.
Že zvyšuje cetanové/oktanové čísla o 5 jednotiek, teraz takú rolu nehrá. Podstatnejšie je, že eliminuje účinky biozložky v palive:
- zníženie penivosti,
-"čistí" palivový systém - nenapeká sa na hrotoch trysiek,
- neagresívny voči gumovým tesneniam,
- predlžuje čas skladovateľnosti (u mňa plechový kanister 2 roky a moje PDčko v pohode ako na čerstvú)
Len trochu šalamúnsky podotknem (o dávkovaní): čím víc, tím líp ale všeho s mírou.
Pravdu má, kto tu písal, že vhodnejšia na dlh.skladovanie je tzv.zimná nafta lebo v nej je biozložky najmenej.
Sieť ČS EuroOil v ČR (o SR neviem) ponúka Diesel Optimal úplne bez biozložky (aj tu je vhodné pridávať VIF kvôli lepšiemu mazaniu sediel ventilov). Fígeľ je v tom, že rafinérka Čepro ako majiteľ týchto púmp ponúka aj tzv. směsnú naftu (SNM30, SNM100 - kde je bio. požehnane) teda v celku dodržuje nariadenie ekoteroristov o 5-7% bio. v palive.
Do podobných fínt s benzínmi moc nevidím nakoľko som "dieselák". Ešte na "vyviazanie" vody z nádrže, hlavne pred zimou, šupnem do nádrže technický lieh (čo sa používa aj do vzduchových systémov).
A úplne som zabudol na tzv. prémiové palivá, nakoľko tankujem "základ" a prémiovku si robím "doma" a viem, že to tam mám.
Ten technický lieh pred zimou ako dávkuješ - jednorazovo či opakovane?
Aké množstvo?
Aké množstvo?