Glock a záruka.
-
- prispievateľ
- Príspevky: 135
- Registered for: 14 years 2 months
Glock a záruka.
Ako je to u nas zo zarukou - v Cesku je to 5 rokov, u nas mi v kazdej predajni vravia, ze len 2 roky. Ale tusim aj tu niekde na fore som nasiel nejake naznaky 5 rokov - alebo sa nieco zmenilo tak, ze v minulosti bolo 5 a teraz je len "standart" 2 podla nasich zakonov?
-
- prispievateľ
- Príspevky: 135
- Registered for: 14 years 2 months
- dirty harry
- častý prispievateľ
- Príspevky: 2389
- Registered for: 15 years
Myslím si, že ak výrobca deklaruje záruku 5 či 7 rokov, povinnosťou každého predajcu je v tejto lehote záruku uznať bez ohľadu na 2 ročnú všeobecnú záruku v rámci EU. Ak predajca tvrdí niečo iné, tak potom je treba upovedomiť priamo výrobcu, že ten či onen predajca nedodržuje a nectí výrobcom stanovenú a garantovanú záruku.
Je to veľmi jednoduché, už som sa s podobným postupom stretol, a predajca vééééééélmi rýchlo pozmenil rétoriku.
Svoje práva v tomto bezprávnom štáte si treba často pracne vydobyť.
Je to veľmi jednoduché, už som sa s podobným postupom stretol, a predajca vééééééélmi rýchlo pozmenil rétoriku.
Svoje práva v tomto bezprávnom štáte si treba často pracne vydobyť.
Záručnú lehotu garantuje na 2 roky náš zákon a uplatňuješ si ju u predajcu.
Predajca na základe garancie výrobcu Ti môže dať zmluvne aj dlhšiu záručnú lehotu, alebo máš dlhšiu lehotu garantovanú priamo výrobcom. Potom si ju už uplatňuješ u toho, kto Ti ju dal - teda buď u predajcu, alebo v sevisnom stredisku výrobcu.
Predajca na základe garancie výrobcu Ti môže dať zmluvne aj dlhšiu záručnú lehotu, alebo máš dlhšiu lehotu garantovanú priamo výrobcom. Potom si ju už uplatňuješ u toho, kto Ti ju dal - teda buď u predajcu, alebo v sevisnom stredisku výrobcu.
ak by som si doma nahodil novú stojinu, príp. spúšťovú pružinku, neprídem o záruku?
V záručnom liste má dovozca takú formulku...Dík
V záručnom liste má dovozca takú formulku...Dík
Záručné doby stanovuje § 620 Občianskeho zákonníka, ktorý tiež určuje, že na žiadosť kupujúceho musí predajca vystaviť záručný list.
Záručný list musí obsahovať meno a priezvisko, obchodné meno alebo názov predávajúceho, jeho sídlo alebo miesto podnikania, obsah záruky, jej rozsah a podmienky, dĺžku záručnej doby a údaje potrebné na uplatnenie záruky.
Ak záručný list obsahuje aj zoznam servisných opravovní, prípadnú reklamáciu je možné uplatniť práve v nich.
AKO REKLAMOVAŤ
V prípade, že sa na výrobku vyskytne vada, ktorú ste nezavinili, doporučujeme ho reklamovať.
Partnerom pre vybavovanie reklamácie je vždy predajca, ten má konečné slovo pri rozhodovaní o vybavení reklamácie.
S výnimkou prípadov, keď je na vykonanie opravy určená iná osoba reklamáciu môžete uplatniť v ktorejkoľvek prevádzkárni, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na sortiment predávaného tovaru alebo poskytovaných služieb, prípadne aj na mieste, odkiaľ riadi svoj podnik
Ak výrobok kvôli vade reklamujete do 6 mesiacov od zakúpenia, podľa zákona sa to vníma tak, že vada existovala už v čase predaja a je na predajcovi, aby dokázal, že vada nie je na jeho strane – mal by to doložiť nezávislým znaleckým posudkom.
Predávajúci alebo ním poverený pracovník by mal o reklamácii rozhodnúť ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie vady. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, akoby išlo o vadu, ktorú nemožno odstrániť. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave (v zmysle judikatúry sa za takú považuje spravidla vec, u ktorej sa vyskytla taká istá vada po jej aspoň dvoch predchádzajúcich opravách) alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať (posúdenie tejto otázky závisí na okolnostiach konkrétneho prípadu).
Ak predajca reklamáciu vybaví výmenou veci alebo jej časti, začína plynúť nová záručná doba (môže sa stať, že na niektorú časť bude dlhšia záručná doba, ako na ostatné časti)
Add Tompek
Ak vymeníš-presnejšie upravíš výrobok (je úplne jedno, či sa jedná o kvér alebo auto), tak je to zásah do výrobku a tým pádom v zmysle reklamačného poriadku prichádzaš o nárok na reklamáciu...samozrejme v prípade jeho poškodenia.
Veď aj do čiernej techniky nesmieš šáhnuť na jej vnútornosti, nie zo srandy sú tam pečate.
Záručný list musí obsahovať meno a priezvisko, obchodné meno alebo názov predávajúceho, jeho sídlo alebo miesto podnikania, obsah záruky, jej rozsah a podmienky, dĺžku záručnej doby a údaje potrebné na uplatnenie záruky.
Ak záručný list obsahuje aj zoznam servisných opravovní, prípadnú reklamáciu je možné uplatniť práve v nich.
AKO REKLAMOVAŤ
V prípade, že sa na výrobku vyskytne vada, ktorú ste nezavinili, doporučujeme ho reklamovať.
Partnerom pre vybavovanie reklamácie je vždy predajca, ten má konečné slovo pri rozhodovaní o vybavení reklamácie.
S výnimkou prípadov, keď je na vykonanie opravy určená iná osoba reklamáciu môžete uplatniť v ktorejkoľvek prevádzkárni, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na sortiment predávaného tovaru alebo poskytovaných služieb, prípadne aj na mieste, odkiaľ riadi svoj podnik
Ak výrobok kvôli vade reklamujete do 6 mesiacov od zakúpenia, podľa zákona sa to vníma tak, že vada existovala už v čase predaja a je na predajcovi, aby dokázal, že vada nie je na jeho strane – mal by to doložiť nezávislým znaleckým posudkom.
Predávajúci alebo ním poverený pracovník by mal o reklamácii rozhodnúť ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie vady. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, akoby išlo o vadu, ktorú nemožno odstrániť. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave (v zmysle judikatúry sa za takú považuje spravidla vec, u ktorej sa vyskytla taká istá vada po jej aspoň dvoch predchádzajúcich opravách) alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať (posúdenie tejto otázky závisí na okolnostiach konkrétneho prípadu).
Ak predajca reklamáciu vybaví výmenou veci alebo jej časti, začína plynúť nová záručná doba (môže sa stať, že na niektorú časť bude dlhšia záručná doba, ako na ostatné časti)
Add Tompek
Ak vymeníš-presnejšie upravíš výrobok (je úplne jedno, či sa jedná o kvér alebo auto), tak je to zásah do výrobku a tým pádom v zmysle reklamačného poriadku prichádzaš o nárok na reklamáciu...samozrejme v prípade jeho poškodenia.
Veď aj do čiernej techniky nesmieš šáhnuť na jej vnútornosti, nie zo srandy sú tam pečate.
ja si myslim ze ked vada nebude sposobena tym ze tam zle nahodis tu stojinu alebo pruzinu (neviem si predstavit ako) tak by ti zaruku mali uznat. ved glock sam dodava 3 typy stojin…a kompletnu rozborku zborku si tiez mozes spravit bez straty zaruky, ved je to bezny ukon. ty uz mas s tym glockom problem alebo to len tak hypoteticky?
no, mám od vianoc funglovku, ešte som nestrelil ani náboj , ale po prečítaní fór som objednával ešte pred kúpou zbrane Ghost rocket ultimate stojinu... ale ako tak čítam papiere, nesmiem zasahovať do mechanizmu zbrane....inak tá spúšť-tak nasucho nieje až taká tragédia, hoci keď po hodinovom sušení prejdem na orange, necítim kde mi presne odpaľuje, čo mám prst znecitlivený...
kludne si ju tam daj, a keby si ho niekedy musel reklamovat das tam naspat originalnu aby si mal pokoj na dusi.
No co, tak v pripade reklamacie tam nahodis origo a bude. Tu nie su ziadne plomby ako v pripade elektroniky, nemaju na to ako prist...
ultimate je faj ale rocket http://www.ghostinc.com/category/08_35_rocket/ je lepsi a casom mozno prejdes na zev tech fulcrum spustovy mechanizmustompek napísal:no, mám od vianoc funglovku, ešte som nestrelil ani náboj , ale po prečítaní fór som objednával ešte pred kúpou zbrane Ghost rocket ultimate stojinu... ale ako tak čítam papiere, nesmiem zasahovať do mechanizmu zbrane....inak tá spúšť-tak nasucho nieje až taká tragédia, hoci keď po hodinovom sušení prejdem na orange, necítim kde mi presne odpaľuje, čo mám prst znecitlivený...
Abakan: no máš asi pravdu, ja som kupoval Ghost Ultimate spolu so spúšťovou pružinkou GM Competition- to by mi malo stačiť. Viac od G nepotrebujem, páči sa mi pomaly viac ako S Orange, viac sa neberiem tuniť.