Dopravne prostriedky pre SHTF
ten ktory ma dostatok paliv. filtrov.Zoidberg37 napísal:Tak ako písal Abakan, to "jednoduchý" je skôr oxymoron. Inak ktorý turbodiesel je nenáročný na kvalitu nafty? Z tých bežných kombíkov?
Ale pekne po poriadku: kvalitu nafty urcuje norma, najdes ju na benzinke na stojane. Pre nase potreby postaci cetanove cislo, obsah siry, parafinov a tuhych zloziek.
Cetanove cislo velmi zjednodusene obdoba oktanoveho, cim vyssie, tym ma vstreknuta nafta kratsiu dobu samovznietenia a maksi chod motora.
Obsah siry: velmi rozhodny pre starsie motore a zelenacov. Preco? Lebo sira maze valec-piest vstrek. cerpadiel a zaroven je zodpovedna za znicene lesy kyslym dazdom.
Parafiny: ak je ich nad normu, motor cadi a citi ho ho sfuknutej sviecke, zanasa sa spalovaci priestor, motor zacne klepat atd. V zime sa pod -20 vyzracaju na taky sopel a nenastartujes.
Tuhe zlozky: hrdza, casti gum z hadic atd. zachyti hruby filter.
Potom tu mame este oblubene "aditiva" pumparov cim "narezu" tu spravnu cenu
Cize z prikladmeho vypoctu v prispevku vidis, ze co vsetko oplyvnuje kvalitu nafty. Osobne, ak nemas technicke vedomosti, zrucnosti potrebne na udrzanie prevadzkyschopnosti dizlu v case shitu ti odporucam bicykel
Rudo: preco sa bavit o benzine, kt. z dobe shitu nenahradis, ked naftak ti pojde aj na repkovy, slnecnicovy etc. olej?
tak horeni benzinu ci alkoholuRudo napísal:Lebo som pocul nieco podobne o benzinovom motore, ktory ti pojde na alkohol. Nevraviac o lacnejsiech dieloch a nizsich prevadzkovych tlakoch a teplotach pri horeni benzinu.
alkohol v case krizy palit v motore
No nezavrhujem tuto koncepci, vhodnost vychadza kazdemu z jeho vlastnych moznosti atd. no ak chces uspesne spalovat alkohol, tak musis upravit motor, min. pretriskovat karburator na bohatsiu zmes.
Nuz a na zaver, v pripade silneho EMI ti benzin zhasne(neviem ci aj ten len s indukcnou cievkou) zatial co hladky dizel si povrci dalej
No naftak pojde na olej ale dokedy?abakan napísal:
Rudo: preco sa bavit o benzine, kt. z dobe shitu nenahradis, ked naftak ti pojde aj na repkovy, slnecnicovy etc. olej?
Benzinak pôjde okrem benzínu aj na zmes nafty oleja s benzínom ,pripadne plyn po úprave aj na drevoplyn úplne v pohode na gazolín ,letecky benzín.acetón a iné horľaviny Staršie motory po naštartovaní na benzín sa jednoducho prepnú na naftu. pripadne pôjde aj na zmes všetkého čo som napísal
Ak kone, tak začať už teraz. /z jari snáď už dáky bude.../
A na drevoplyn sa jazdiť samozrejme dá. Dokonca sa dá aj na paru, slnko, vietor, elektriku, bioplyn.....
Len si nemyslite, že začnete niečo takéto vyvíjať, až keď nebudete mať s rodinou čo do papule.
A ozaj, načo a kam by ste sa chceli po wtsf prosím pekne presúvať?
A na drevoplyn sa jazdiť samozrejme dá. Dokonca sa dá aj na paru, slnko, vietor, elektriku, bioplyn.....
Len si nemyslite, že začnete niečo takéto vyvíjať, až keď nebudete mať s rodinou čo do papule.
A ozaj, načo a kam by ste sa chceli po wtsf prosím pekne presúvať?
-
- častý prispievateľ
- Príspevky: 1101
- Dátum registrácie: 11 years 7 months
- Kontaktovať používateľa:
Nenáročným dieslom som sa asi zle vyjadril, skor menej citlivy diesel. Take 90 HP TDi od VW alebo TD od Renaultu dobre znášaju/-li aj sirnatu naftu, prežiju/-li aj nejaku tu kvapku vody cez vstrekovač a širšie spektrum olejov - od 15 do 0w 30-40. Čo už sa nedá povedať o modernejšej produkcii od nejakeho 2005 roku. Ja viem že ideal by bol Mercedes G s 3,5l hladkým dieslom, len dať 4 a pol až 5000€ za vyradenku od BW s pol milionom km je trochu moc.
Ad. Koňe - nemam k nim vzťah, tak radšej pôjdem pešo
Ad. Bicykel - Vietcong na bicykloch dokázal prevažať náklady až tušim do 150 kg, samozrejme, že sa neviezli ale iba tlačili bicykel. Na pomaly dlhý presun to môže byť dobrá alternatíva.
Ad. Koňe - nemam k nim vzťah, tak radšej pôjdem pešo
Ad. Bicykel - Vietcong na bicykloch dokázal prevažať náklady až tušim do 150 kg, samozrejme, že sa neviezli ale iba tlačili bicykel. Na pomaly dlhý presun to môže byť dobrá alternatíva.
Stryko mal Favorit - "ulozenku" - skoro nejazdeny, a kedze si kupil nove auto a tohto sa chcel zbavit, prebral som ho od neho, ze uz sa na nieco zide. mam ho uz asi rok, ide ako hodinky a prakticky sa na nom nema co pokazit - ziadna elektronika, zozerie to vsetky oktanove cisla,... V pripade vojnoveho SHTF by to urcite nebolo nápadne auto (napr. terc utoku, rabovania a pod.) a v pripade napr. silnej solarnej burky sa tam nema co pokazit A keby aj nefungovali autoservisy, nevadi, da sa opravit "na kolene". Tak minimalne ako zalozny povoz to nie je zle... Samozrejme pocas pokojnych dni su ostatne auta vyhovujucejsie...
Zaujimave fakty o favorite:
- startovalo do -27 C
- konstrukcnu rychlost som na nom prekonal o 30km/h ako udava vyrobca (175km/h)
- info zo sprav - zmesti sa donho vodic + 16 zivych oviec
- motor bez problemov zvladne aj dlhodobe premocenie vodou
- info od kamosa - bez vymeny oleja zvladne 70.000km
no a nekup to za 200,-
Zaujimave fakty o favorite:
- startovalo do -27 C
- konstrukcnu rychlost som na nom prekonal o 30km/h ako udava vyrobca (175km/h)
- info zo sprav - zmesti sa donho vodic + 16 zivych oviec
- motor bez problemov zvladne aj dlhodobe premocenie vodou
- info od kamosa - bez vymeny oleja zvladne 70.000km
no a nekup to za 200,-