Trvanlivosť palív
No a ja skoro presne naopak.bujny napísal:... AT mam ďaleko a UA čo by kameňom dohodil.
Ale s tým preverením nafty spoza východných hraníc to nie je zlý nápad - tam to ešte zrejme nesprznili "ekonormy". A to ešte nehovorím o rozdiele v cene.
Test nafty na Slovensku:
https://autobild.cas.sk/clanok/215539/t ... -sklamalo/
https://autobild.cas.sk/clanok/215539/t ... -sklamalo/
Prave som zacal MaxxMotion "testovat" (uvodzovky su umyselne).
Menej smrdi z bufika, mam dojem trochu kultivovanejsieho behu tesne po nastartovani (ale je to samozrejme iba pocit). Pri samotnej jazde nedokazem posudit ci je rozdiel.
Uvidim aka bude dlhodoba spotreba.
Ocakavam hlavne doma nemeratelne - menej bordelu v EGR ventiloch, ... .
Menej smrdi z bufika, mam dojem trochu kultivovanejsieho behu tesne po nastartovani (ale je to samozrejme iba pocit). Pri samotnej jazde nedokazem posudit ci je rozdiel.
Uvidim aka bude dlhodoba spotreba.
Ocakavam hlavne doma nemeratelne - menej bordelu v EGR ventiloch, ... .
a aký olejom mažeš, keď chceš bojovať proti usadeninám?
Ziadny specialny olej neriesim. Samozrejme spravna specifikacia a "normalna" znacka. Teraz je tam Castrol.
Ale olej menim kazdych 12-15.000km (aj ked s dieselom jazdim takmer vylucne dlhsie trasy) a raz za cas dam vymenit olej v servise s preplachnutim motora preplachovacim olejom.
A obcas (zriedka) vyjazdim nadrz na minimum a odjazdim kusok na co najviac koncentrovane additivum na vycistenie vstrekov (take co sa da pouzit aj samotne bez nafty ked sa cloveku chce odpojit privod). Ci to niecomu pomoze neviem.
Ale olej menim kazdych 12-15.000km (aj ked s dieselom jazdim takmer vylucne dlhsie trasy) a raz za cas dam vymenit olej v servise s preplachnutim motora preplachovacim olejom.
A obcas (zriedka) vyjazdim nadrz na minimum a odjazdim kusok na co najviac koncentrovane additivum na vycistenie vstrekov (take co sa da pouzit aj samotne bez nafty ked sa cloveku chce odpojit privod). Ci to niecomu pomoze neviem.
d-s, olej je dolezity, castrol nepatri k tym TOP. Ja pouzivam Mobil 1 ESP Formula, interval 12-15000 je super. treba vyberat kvalitny olej, suvisi tiez so zanasanim EGR a DPF. Naftu tankovat s co najnizsim obsahom siry.
Mal som doma na skusku odlozeny kerozin do prudovych motorov (typ JET A1) cca 5L v bandaske.
Po 6 mesiacoch skazeny, smrdelo to strasne, farba zmenena na oranzovu a na spodku sliznate az rosolovite nieco, asi bakteria co nici kerosin ako aj naftu.
Po 6 mesiacoch skazeny, smrdelo to strasne, farba zmenena na oranzovu a na spodku sliznate az rosolovite nieco, asi bakteria co nici kerosin ako aj naftu.
Pani, mate niekto odskusane, aky ma vplyv "novy vylepseny" benzin E10 na jeho skladovatelnost v dobrom stave a dlhodobu spolahlivost beznych elektrocentral ?
Vdaka.
Vdaka.
ako dlho je na trhu? Je tá doba objektívnym parametrom na posúdenie kvality? Myslím, že ne.
Oktan 100 je zatial jednoznačná voľba
Oktan 100 je zatial jednoznačná voľba
Presne tak!Hlavne u central by som nespekuloval s tym ''ekologickym'' svinstvom.Do centraly a pily len co najmensim mnozstvom ekosraciek.na dlhsiu skladovatelnost priliat do tej 100ky trocha acetonu.
V USA E10 pouzivaju vyse 20 rokov, pozrite na tamojsie fora - prepery, majitelia lodi (riesia prezimovanie paliva minimalne) a pod. Co som pozeral je toho na mraky. Riesia maximalne vlhkost, kedze etanol rad viaze vodu.
Mrzo : chod do servisu Hondy, Husquarny a Stihl... Vsetci mechanici ti povedia, ze pokial tam lejes svinstvo E10 tak ti zanesie karburator a zaplatis majland za opakovane ultrazvukove cistenie karburatoru....
Este upozornujem, ze do dvojtaktov zacali davat "ekoodburatelne" oleje - bacha na zeleny Stihl co bol etalonom kvality!!!! Treba pohladat neeko nahradu s rovnakou specifikaciou...
Este upozornujem, ze do dvojtaktov zacali davat "ekoodburatelne" oleje - bacha na zeleny Stihl co bol etalonom kvality!!!! Treba pohladat neeko nahradu s rovnakou specifikaciou...
Cerveny Stihl ...bez toho svinstva,co davaju do zeleneho a ide ta zadusit,ked pilis v cecine a dym sa drzi pri spodku.