Ku klasike PMII 5-25x56 si dovolim par slov,ano jej velky minus je ako spominal lovec tunelovy efekt zorneho pola medzi 5-cca 7,5x ale v realne ak sa nato pozrieme , kto striela na zoome mensom ako 10x? da sa povedat ze sutazny strelci na LR pouzivaju pri strelbe vzdy maximalne mozne zvacsenie.. ma perfektnu paralaxu nastavitelnu od 10 metrov a vezicky s presnym klikanim a s optimalnym odporom,perefektnu signalizaciu double turn, ma optimalnu hrubku osnovy 3,5mm/100m P4Lfine, konkurencia ako Kahles ,Steiner,Henslodt - tie maju osnovy hrube 5mm/100 m , ale najpodstatnejsia deviza klasickej PMII 5-25x56 je
SKLO , je neuveritelne ako perfektne je na nej potlacena chromaticka aberacia - najpodsatnejsia vec pre kvalitu a rozlisenie obrazu + vernost farieb , obrazovo PMII 5-25x zrejme konkuruje March a byvaly Premier - neviem nemal som moznost priameho porovnania v terene ... ale v ziadnom pripadne sa kvalitou obrazu na PMII nechyta Kahles 624i , Minox ZP 5-25x56 , Zeiss V8 alebo klasika 6-24x56,v porovnani s Hensoldtom 3,5-26x porovnanie aberacie bolo narovnako ale vo vernosti farieb bol lepsi PMII , zase co sa tyka protisvetla tomu najlepsie odolaval spominany Hensoldt ... a to nie je len moj nazor, ale v tomto sa zhodli vsetci ktory to mali moznost porovnavat priamo v terene a vsetko naraz ...
Kall : Co sa tyka PMII, Kahlesu alebo Steineru ... vies si urcit smer klikania...CW alebo CCW, len ten Zeiss nestastny s CW urceny pre lavakov
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)